lördag 5 april 2014

Jag vill inte gå ut ur mitt rum D: Det är så varmt och skönt här inne just nu (har satt AC:n på maxvärme) och i hallen är det typ 8 grader. Men jag vet inte hur länge jag överlever på tre chokladbitar och en flaska Calpis... Jag borde försöka hitta till närmaste super market (finns ingen konbini i närheten, wtf) men enklast känns att ta det på Kyoto Station på väg hem. Argh dessa problem.

Okej, jag ska gå ut och ta lite bilder så får ni se.

Tillbaks! God damn it så sjukt kallt jag dör.

 photo 20140405_165033_zps3f313cbd.jpg
Öppnade en liten, liten glipa i dörren från mitt rum för att ta den här. Sen kom jag ju på att jag måste ändå gå ut ur rummet för att... ta kort på de andra rummen. Så ja.
 photo 20140405_165047_zps7dbfe484.jpg
Badrum... iskallt. Det kommer inte bli kul att gå ur en varm dusch och in i hallen sen.

 photo 20140405_165101_zpsfa2b5a1d.jpg
Tvättmaskin från rymden. Jag har helt ärligt aldrig någonsin tvättat själv i hela mitt snart 22-åriga liv, och så blir första gången på en japansk tvättmaskin där jag inte förstår ett ord av vad som står på den... bra där.


 photo 20140405_165131_zps37927661.jpg
Kök~ jag är den första och enda som bor här så jag slipper folk som inte diskar efter sig <3 Dock får vi se hur lång tid det tar innan jag vågar utforska köket, kanske lever på 7/11-nikuman så länge. 


 photo 20140405_165140_zpsffcf6e47.jpg
...särskilt när spisen ser ut såhär??? Jag är glad att det inte är en gasspis för det betyder att jag slipper oroa mig för att bränna ner hela huset, men... varför så mycket text. varför älskar japaner att ha så mycket text. det gör mig som inte kan läsa typ 1000x mer orolig över att jag gör fel, vilket jag antar är raka motsatsen till vad texten är till för. har jag ens några kastruller hemma? jag vet inte. jag måste hitta närmaste konbini...

Och det var väl allt för nu. Städa rummet kanske. Vart har jag hört det innan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar