måndag 12 maj 2014

20 dagar kvar...

...och mitt absolut största problem är hur jag ska få hem alla saker. Jag har redan skickat hem en XL-kartong med nästan 10 kg saker, och jag har typ det tredubbla kvar. Minst.


 photo LINEcamera_share_2014-05-12-23-27-50_zps91debf0b.jpg

Okej, den ser inte jättestor ut på bild men det här är min låda med stuff jag behöver, stuff jag vill ha, stuff som är awesome samt presenter. Och jag kan knappt lyfta den. Det beror dock mestadels på alla böcker jag köpt (har bl.a. ca 5kg skolböcker samt lite för mycket ritpapper) samt allt porslin D: resten tar bara plats. Förutom denna låda har jag även denna volym x2 i kläder (tar alltid med mig för mycket kläder, men denna gång vågade jag inte lita på att det skulle gå så väl med tvättmaskinen) plus en massa hushållsgrejer jag lyckats samla på mig. 

Som tur är får jag ta med mig totalt 40 kg bagage, men då är problemet att 1. jag kan inte lyfta 40 kg och 2. jag har inte plats för alla grejer ändå och 3.... well det kanske inte finns en 3 men i alla fall. Jag kan ju posta grejerna men mendokusai som vi säger här borta. (finns ingen bra översättning på svenska men typ; "det suger och jag orkar inte".)

Ett nytt problem som precis dök upp är ju hur i hela friden jag ska kunna få plats med allt i min skokartong till sovrum hemma i Sverige... e__e tufft liv osv.

2 kommentarer:

  1. Åh, känner till detta problem! Skickade två stora lådor (typ 20kg vardera) när vi skulle hem 2010, som sen kom på villovägar pga. vulkanutbrottet och hittade fram 3 månader senare. Blev som överraskningspresenter, hade ju typ glömt vad vi stoppat ned.

    SvaraRadera
  2. huuuueeehprrnnnn |▰゚o゚▰|

    SvaraRadera